Υπηρεσίες STUDCER

Ο  τομέας παροχής υπηρεσιών της WasteEnergy A.E. ονομάζεται STUDCER και παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες συμβουλευτικής για εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης κατά τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα, υπηρεσίες περιβαλλοντολογικών μελετών / διαχείρισης αποβλήτων, και τοπογραφικές μελέτες.  Διαθέτουμε συμβούλους με πλούσια εμπειρία στο χώρο, ευελιξία στον τρόπο εφαρμογής και εκτέλεσης της μελέτης ανάλογα με τις ανάγκες σας και δυνατότητα διαρκούς υποστήριξης σας σε όλες τις διαδικασίες τόσο με την παρουσία τους στο χώρο σας όσο και από απόσταση. Επίσης η εταιρεία μας είναι σε θέση να κάνει ανταγωνιστικές προσφορές και προσαρμογές στην διαδικασία πληρωμής ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας για αναλυτική παρουσίαση των υπηρεσιών μας.

 

  • ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΙSO 9001 : 2008

    ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

    Το πρότυπο ISO 9001:2008 έχει εκπονηθεί από το Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO) και είναι το πιο αναγνωρισμένο διεθνώς Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ), με ευρεία εφαρμογή από επιχειρήσεις που επιδιώκουν να διασφαλίσουν την παραγωγή προϊόντος και την παροχή υπηρεσιών  σταθερής ή και διαρκώς βελτιούμενης ποιότητας. Καλύπτει όλο το εύρος δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης, από το σχεδιασμό του προϊόντος έως την παροχή υπηρεσιών στον πελάτη μετά την πώληση, και μπορεί να εφαρμοσθεί από όλες τις επιχειρήσεις και οργανισμούς (ιδιωτικού και δημοσίου) ανεξάρτητα από τον τύπο, το μέγεθος και τη δραστηριότητα τους.

    Το πρότυπο είναι βασισμένο στο κύκλο του Deming και την έννοια της συνεχούς βελτίωσης μέσω της μεθοδολογίας «Σχεδιάζω – Εκτελώ – Ελέγχω- Βελτιώνω» γνωστή και ως «Plan- Do- Check- Act».

     

    ΟΦΕΛΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

    Τα οφέλη απο την εφαρμογή και πιστοποίηση σύμφωνα με τις αρχές Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας (ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001), προσαρμοσμένου σωστά στις ειδικές απαιτήσεις λειτουργίας μιας επιχείρησης, είναι τα εξής:

    ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    1.  Eνισχύει άμεσα την εμπιστοσύνη των πελατών στην εταιρεία. Η πιστοποίηση ποιότητας ενίσχυει τη φήμη, την αξιοπιστία και την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης.

    2.  Aποτελεί εργαλείο διαφήμισης-marketing λόγω αναγνωρισιμότητας του σήματος ποιότητας και του τι αντιπροσωπεύει. Η αναγνωρισιμότητα του σήματος και του τί σημαίνει η εφαρμογή και πιστοποίηση ISO βελτίωνει τη δημόσια εικόνα και αναβαθμίζει σημαντικά την διαφήμιση και προβολή της εταιρίας.

    3.  Αναβαθμίζει το κύρος της επιχείρησης προς αρμόδιες αρχές, δανειστές, επενδυτές. Η πιστοποίηση εφαρμογής συστήματος ποιότητας αποτελεί απόδειξη ότι ο εκσυγχρονισμός και η χρηστή διαχείριση είναι μέρος του σχεδιασμού και της λειτουργίας της επιχείρησης, πράγμα που έχει άμεση αντανάκλαση στο κύρος που εμπνέει η επιχείρηση σε ενδιαφερόμενους φορείς.

    4.  Προσελκύει εταίρους και ανοίγει νέες αγορές. Η πιστοποίηση ποιότητας δημιουργεί ευκαιρίες για διείσδυση σε νεές και σε διεθνείς αγορές καθώς βελτιώνεται η εικόνα και η αξιοπιστία της επιχείρησης. Συμβάλλει στην ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων με πελάτες, προμηθευτές ή και επενδυτές που επιδιώκουν συνεργασίες με εταιρείες πιστοποιημένες σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα.

    5.  Βελτιώνει την επικοινωνία της επιχείρησης  με το εξωτερικό περιβάλλον. Με την εφαρμογή των εργαλείων και διαδικασιών επικοινωνίας που προβλέπονται από το πρότυπο ή τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων βελτιώνεται η επικοινωνία με εξωτερικούς φορείς

     

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    1.  Περιορίζει τις απώλειες στο ελάχιστο εντοπίζοντας τα προβλήματα εγκαίρως. Η οργάνωση των τμημάτων της επιχείρησης και η τυποποίηση των διαδικασιών όπως ορίζει το πρότυπο ποιότητας συμβάλλει ώστε να περιορίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό τα λάθη και οι αστοχίες. Ο έγκαιρος εντοπισμός πηγών προβλημάτων οδηγεί στην ελαχιστοποίηση των απωλειών και τη μείωση του κόστους λειτουργίας της επιχείρησης.

    2.  Σταθεροποιεί και βελτιώνει την ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών. Η συνεχής αξιολόγηση και ο έλεγχος της ποιότητας των προϊόντων – υπηρεσιών βάσει του προτύπου ποιότητας συμβάλλει στη σταθερή ποιότητα των προϊόντων – υπηρεσιών ή και στην διαρκή βελτίωση της.

    3.  Μειώνει το κόστος παραγωγής. Η βελτιστοποίηση της διαχείρισης πόρων και χρόνου μέσω της συστηματικοποίσης αυξάνει την  παραγωγικότητα και μειώνει το παραγωγικό κόστος.

    4.  Συμβάλλει στο αίσθημα ικανοποίησης και την ασφάλεια των εργαζομένων λόγω της καλύτερης οργάνωσης των διαδικασιών, της διαμόρφωσης ξεκάθαρων ρόλων και της μεγαλύτερης ανάληψης ευθυνών από το προσωπικό.

    5.  Βελτιώνει την πληροφόρηση της διοίκησης. Η οργανωτική αναβάθμιση, τα σημεία ελέγχου και οι σαφώς καθορισμένες διαδικασίες έχουν σαν αποτέλεσμα την πληρέστερη, έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση της διοίκησης.

    6.  Ενθαρρύνει την εσωτερική επικοινωνία. Η εφαρμογή συστήματος ποιότητας ανοίγει νεόυς και πιο αποτελεσματικούς διαύλους επικοινωνίας στην επιχείρηση.

    7.  Προβλέπει την συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση την εφαρμογή αντικειμενικών μηχανισμών παρακολούθησης και μέτρησης, και επομένως την αναβάθμιση των διεργασιών της εταιρείας ώστε να παράγεται προστιθέμενη αξία.

    8.  Επιτυγχάνει τη συνεχή βελτίωση της επιχείρησης. Η συνολική λειτουργία της επιχείρησης βελτιώνεται με την εισαγωγή σαφών και τεκμηριωμένων διαδικασιών/διεργασιών και οδηγιών εργασίας.

     

    ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

    1.  Διαγνωστική Μελέτη – Αξιολόγηση. Αρχικά αποτυπώνεται η υπάρχουσα κατάσταση και εντοπίζονται αδυναμίες και σημεία βελτίωσης. Συγκεκριμένα διεξάγεται μια αξιολόγηση της συμμόρφωσης των υφιστάμενων διαδικασιών διαχείρισης και των αρχείων της επιχείρησης με τις απαιτήσεις του προτύπου.

    2.  Καθορισμός Πολιτικής, Στόχων Ποιότητας και Οργανωτικής Δομής. Σε αυτό το στάδιο σε συνεργασία με τη Διοίκηση καθορίζονται σημαντικά έγγραφα του συστήματος. Ορίζεται η ποιότητα στα πλαίσια της επιχείρησης, οι δείκτες και οι στόχοι. Επιπλέον, καθορίζεται η οργανωτική δομή εάν δεν υπάρχει.

    3.  Ανάπτυξη Διαδικασιών και Αρχείων – Αναθεώρηση Υφιστάμενων. Μέσω συνεντεύξεων με το προσωπικό καταγράφονται οι υπάρχουσες διαδικασίες, και γίνεται αναθεώρηση των υφιστάμενων διαδικασιών και αρχείων στις περιπτώσεις όπου υπάρχει απόκλιση από τις απαιτήσεις του προτύπου και εισαγωγή νέων στις περιπτώσεις όπου υπάρχει πλήρης έλλειψη. Οι διαδικασίες οριστικοποιούνται και εγκρίνονται από τη Διοίκηση. Συγκεκριμένα διεξάγεται: α. Καθιέρωση διαδικασιών τεκμηρίωσης και επαλήθευσης του συστήματος, β. Σύνταξη περιγραφών θέσεων εργασίας, οδηγιών εργασίας, εντύπων, προδιαγραφών, εγχειριδίου ποιότητας, γ. Τεκμηρίωση πολιτικής ποιότητας και καταγραφή αντικειμενικών στόχων

    4.  Εκπαίδευση Προσωπικού στις απαιτήσεις του συστήματος. Σε αυτό το στάδιο το προσωπικό εκπαιδεύεται στο σύστημα διαχείρισης ποιότητας όπου επισημαίνονται οι αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης.

    5.  Εφαρμογή του Συστήματος. Tο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας εφαρμόζεται δοκιμαστικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

    6.  Διεξαγωγή εσωτερικών επιθεωρήσεων ποιότητας. Γίνονται εσωτερικές επιθεωρήσεις και καθορίζονται βελτιώσεις με βάση αυτές.

    7.  Ανασκόπηση και τροποποίηση συστήματος αν κριθεί απαραίτητο.

    8.  Πιστοποίηση συστήματος κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSO 9001:2008 από ανεξάρτητο Φορέα Πιστοποίησης. Υπάρχουν αρκετοί Φορείς Πιστοποίησης στην Ελλάδα οι οποίοι είναι διαπιστευμένοι από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) ή από άλλους ισάξιους φορείς για την έκδοση σχετικών πιστοποιητικών ανάλογα με τη δραστηριότητα της επιχείρησης. Η διαδικασία της πιστοποίησης περιλαμβάνει: α. αξιολόγηση της συμμόρφωσης της επιχείρησης σε σχέση με τη λειτουργία της και τα παρεχόμενα προϊόντα/υπηρεσίες, β.αξιολόγηση του συστήματος διαχείρισης σε σχέση με τις απαιτήσεις του προτύπο, γ. αξιολόγηση της εφαρμογής του. Το πιστοποιητικό ισχύει για τρία χρόνια, με ελέγχο κάθε χρόνο από  επιθεωρητή του φορέα.

    9.  Διορθωτικές ενέργειες μετά τη πιστοποίηση

    10. Παρακολούθηση συστήματος

     

    ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

    Οι υπηρεσίες οι οποίες θα λάβετε και θα περιλαμβάνονται στην προσφορά είναι:

    1.  Μελέτη, ανάπτυξη και εφαρμογή Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) κατά ΕΛΟΤ EN ISO 9001:2008.

    2.  Υπηρεσίες συμβούλων σε κάθε βήμα της παραπάνω διαδικασίας από την σύνταξη και εφαρμογή του Συστήματος, μέχρι την πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα.

    3.  Εσωτερική επιθεώρηση για την προετοιμασία των ετήσιων επιθεώρησεων κατά τα τρία έτη ισχύος  του πιστοποιητικού διαχείρισης ποιότητας που θα λάβει η επιχείρηση σας.

    4.  Εγκατάσταση ΣΔΠ προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις και ανάγκες της εταιρείας σας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία της.

    5.  ΣΔΠ που θα καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της νομοθεσίας ή τις προϋποθέσεις ένταξης σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

     

    ΚΟΣΤΟΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

    Το κόστος και ο χρόνος που απαιτείται για την ανάπτυξη και πιστοποίηση του συστήματος διαχείρισης ποιότητας διαφοροποιείται για κάθε επιχείρηση ανάλογα με το βαθμό συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, το επίπεδο οργάνωσης, το μέγεθος, την πολυπλοκότητα των διεργασιών, τη στρατηγική εφαρμογής του προτύπου που θα επιλεχθεί και τη συμμετοχή του προσωπικού. Επίσης εάν η επιχείρηση εφαρμόζει ήδη κάποιο πρότυπο ή ενδιαφέρεται να εγκαταστήσει ταυτόχρονα ένα ‘πακέτο’ συστημάτων διαχείρισης η προσφορά μας θα είναι πολύ καλύτερη.

    Σύμφωνα με την εμπειρία μας ο απαιτούμενος χρόνος για μικρές επιχειρήσεις κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 1 και 3 μηνών. Για μεγαλύτερες επιχειρήσεις η εγκατάσταση του συστήματος είναι μια υπόθεση 2-4 μηνών όταν η διεύθυνση έχει την προαναφερθείσα ικανότητα και κουλτούρα ποιότητας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση ο χρόνος αυτός είναι μεγαλύτερος.

    Σε κάθε περίπτωση σας συνιστούμε να συναντηθείτε με τους Συμβούλους μας ώστε να έχετε την καλύτερη δυνατή εκτίμηση τους κόστους και χρόνου εγκατάστασης του προτύπου.

     

  • ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ISO 14001:2004 & EMAS

    ISO 14001:2004 και EMAS: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

    Τα Σύστηματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) είναι εργαλεία διαχείρισης για εταιρείες και άλλους οργανισμούς με σκοπό την αξιολόγηση, την καταγραφή και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών τους επιδόσεων. Υπάρχουν δύο πιστοποιημένα συστήματα: Το Κοινοτικό Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου EMAS (Eco-Management and Audit Scheme) και το διεθνές πρότυπο ISO 14001.

    Τα Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) έχουν ως στόχο :
    α. Τη Συμμόρφωση της Επιχείρησης με την Ισχύουσα για αυτή Νομοθεσία
    β. Την Ελαχιστοποίηση των Αρνητικών Επιπτώσεων στο Περιβάλλον, από τη λειτουργία των Επιχειρήσεων
    γ. Τη Διαρκή Βελτίωση των Τεχνικών που χρησιμοποιούνται
    δ. Τη Μείωση της Κατανάλωσης Ενέργειας
    ε. Τη Μείωση της Κατανάλωσης Φυσικών Πόρων

     

    Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) – ISO 14001:2004

    Το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 14001 είναι το πλέον διαδεδομένο παγκοσμίως πρότυπο περιβαλλοντικής διαχείρισης. Μπορεί να εφαρμοστεί από οποιονδήποτε οργανισμό ενδιαφέρεται να βελτιώσει την περιβαλλοντική του επίδοση, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον τομέα στον οποίον δραστηριοποιείται. Αποτελεί τη βάση για την εφαρμογή και άλλων σχημάτων πιστοποίησης περιβαλλοντικού χαρακτήρα, όπως είναι το Κοινοτικό Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Οικολογικού Ελέγχου (EMAS). Επιπροσθέτως, έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι συμβατό με άλλα πρότυπα συστημάτων διαχείρισης, όπως το ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001, ώστε να είναι δυνατή η ενοποίηση διαφορετικών συστημάτων διαχείρισης σε ένα ενιαίο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης.

    Σκοπός του Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO 14001 είναι μέσα από την ανάλυση της δραστηριότητας της εταιρείας, να εντοπισθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούνται και να ληφθούν άμεσα μέτρα παρακολούθησης και μείωσης αυτών των επιπτώσεων. Αυτό επιτυγχάνεται με:
    1. Μείωση της σπατάλης ενεργειακών πόρων και υλικών
    2. Ανάκτηση και επαναχρησιμοποίηση υλικών
    3. Διαχωρισμό αποβλήτων και ανακύκλωση τους
    4. Μείωση κατανάλωσης ενέργειας
    5. Μείωση κατανάλωσης ηλεκτρισμού
    6. Εξοικονόμηση νερού
    7. Χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον πρώτων υλών
    8. Ανακυκλώσιμες συσκευασίες
    9. Εκπαίδευση του προσωπικού σε ορθές πρακτικές διαχείρισης
    10.Σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών (διαρροές, ατυχήματα, πυρκαγιά κα)

     

    Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου EMAS

    Το Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου (EMAS) είναι ένας μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του οποίου αναγνωρίζονται οι οργανισμοί εκείνοι που βελτιώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις σε διαρκή βάση. Το πιστοποιεί το ΥΠΕΧΩΔΕ και η συμμετοχή σε αυτό επιβεβαιώνεται με τη χρήση του λογότυπου του EMAS. Το EMAS απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους και κλάδου, με σκοπό τον έλεγχο, την τεκμηρίωση και τον περιορισμό των επιπτώσεων τους στο περιβάλλον. Οι απαιτήσεις του καθορίζονται στον ευρωπαϊκό κανονισμό 1221/2009/ΕΕΚ και περιλαμβάνουν εξολοκλήρου τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 14001:2004, δίνοντας έμφαση στη διεξαγωγή αυτοελέγχων και στη δημοσιοποίηση της περιβαλλοντικής επίδοσης των επιχειρήσεων μέσα από τις Περιβαλλοντικές Δηλώσεις.

    Στόχοι του EMAS είναι: α. η προώθηση της συνεχούς βελτίωσης των περιβαλλοντικών επιδόσεων όλων των οργανισμών που εδρεύουν στην Ευρώπη, δημοσίων και ιδιωτικών, β. η αναγνώριση των οργανισμών εκείνων που έχουν υιοθετήσει συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και έχουν φροντίσει και για την εξωτερική πιστοποίησή τους και γ. η γνωστοποίηση της περιβαλλοντικής προόδου των οργανισμών αυτών στο ευρύτερο κοινό τόσο για επιβράβευση των ιδίων όσο και για την ενθάρρυνση και άλλων να ακολουθήσουν στον ίδιο δρόμο.

    Κανένα από τα δύο Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης δεν υπαγορεύει όρια εκπομπών ή απαιτούμενους στόχους, ωστόσο και τα δύο παρέχουν ένα πλαίσιο υγιούς περιβαλλοντικής διαχείρισης. Οι κύριες διαφορές μεταξύ των δύο προτύπων είναι: α. Το ΙSO 14001 έχει Διεθνή ισχύ ενώ το EMAS είναι Κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, β. Το EMAS εφαρμόζεται για συγκεκριμένους χώρους (μία επιχείρηση με περισσότερα από ένα υποκαταστήματα – εγκαταστάσεις πρέπει να καταχωρήσει κατά EMAS ξεχωριστά το κάθε υποκατάστημα), κάτι που δεν ισχύει για το ISO 14001

     

    ΟΦΕΛΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

    Τα οφέλη απο την πιστοποίηση σύμφωνα με τις αρχές ενός Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) ISO 14001 ή EMAS, προσαρμοσμένου σωστά στις απαιτήσεις λειτουργίας μιας επιχείρησης, είναι τα εξής:

    ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    1.  Τεκμηριώνει στις αρχές τη συμμόρφωση με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία
    2.  Ελαχιστοποιεί το ρίσκο – Μειώνει τον κινδύνο αποζημιώσεων οφειλομένων σε παραβάσεις
    3.  Προσελκύει πελάτες με περιβαλλοντική συνείδηση. Η πιστοποίηση περιβαλλοντικής διαχείρησης κερδίζει την εμπιστοσύνη της ολοένα αυξανόμενης μερίδας πελατών που επιλέγουν με βάση τις πρακτικές των εταιρειών σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος.
    4.  Εναρμονίζει την επιχείρηση με διεθνείς προδιαγραφές για δραστηριοποίηση στο εξωτερικό
    5.  Αποτελεί εργαλείο διαφήμισης-marketing λόγω αναγνωρισιμότητας του σήματος ποιότητας και του τι αντιπροσωπεύει. Η αναγνωρισιμότητα του σήματος και του τί σημαίνει η εφαρμογή και πιστοποίηση ISO 14001 & EMAS παρέχει ενίσχυση της επωνυμίας (brand name) και καλής φήμης της επιχείρησης
    6.  Ενισχύει τον κύκλο εργασιών μέσω της αύξησης των πωλήσεων και διεύρυνση της κερδοφορίας λόγω βελτίωσης της επωνυμίας της επιχείρησης και της εικόνας της ως συνεργάτη που συμβαδίζει με την έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (Corporate Social Responsibility).
    7.  Παρέχει δυνατότητα συμμετοχής ή πριμοδότησης σε διαγωνισμούς και αναθέσεις στους οποίους σχετικά πιστοποιητικά περιλαμβάνονται στα απαιτούμενα δικαιολογητικά
    8.  Προσελκύει εταίρους και ανοίγει νέες αγορές. Η πιστοποίηση ποιότητας συμβάλλει στην δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, την προσέλκυση νέων πελατών και την είσοδο σε νέες αγορές με πελάτες που απαιτούν συνεργάτες πιστοποιημένους σύμφωνα με τα διεθνή περιβαλλοντικά πρότυπα
    9.  Αναβαθμίζει το κύρος της επιχείρησης προς αρμόδιες αρχές, δανειστές, επενδυτές. Η πιστοποίηση ISO 14001 και EMAS αποτελεί απόδειξη ότι ο εκσυγχρονισμός είναι μέρος του σχεδιασμού και της λειτουργίας της επιχείρησης, πράγμα που έχει άμεση αντανάκλαση στο κύρος που εμπνέει η επιχείρηση
    10. Εξασφαλίζει συμμόρφωση με τις νέες τάσεις και τους «άγραφους κανόνες» αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος
    11. Βελτιώνει τις σχέσεις με την τοπική κοινωνία

     

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    1.  Εγκαθιστά πολιτική περιβαλλοντικής διαχείρισης μέσω της εφαρμογής ενός οργανωμένου συστήματος. Αυτό επιτυγχάνεται με τον καθορισμό της οργανωτικής δομής, των αρμοδιοτήτων, των πρακτικών διαδικασιών, των διεργασιών και των πόρων που θα επιτρέψουν τη συνεχή βελτίωση των επιδόσεων της εταιρείας όσον αφορά στο περιβάλλον και την προώθηση της χρήσης καθαρότερων τεχνολογιών
    2.  Ελαχιστοποιεί τους κινδύνους από ατυχήματα προερχόμενα από υλικά ή διεργασίες
    3.  Μειώνει το κόστος παραγωγής. Η εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων, η αποτελεσματική διαχείριση των απορριμμάτων και η γενικότερη βελτίωση της οργάνωσης και λειτουργίας συμβάλλουν στην σημαντική μείωση του παραγωγικού κόστους.
    4.  Αποτρέπει τη ρύπανση και συμβάλλει στη διαχείριση του περιβαλλοντικού κινδύνου που προκύπτει από τη λειτουργία του οργανισμού
    5.  Παρέχει κίνητρο και ευνοϊκό πλαίσιο για την μελλοντική ανάπτυξη περιβαλλοντικά καινοτόμων διαδικασιών παραγωγής
    6.  Εξασφαλίζει διαρκή βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων με τη θέσπιση δεικτών για μέγιστο έλεγχο και παρακολούθηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της επιχείρησης.
    7.  Αναβαθμίζει το ανθρώπινο δυναμικό με την εκπαίδευση του και την συμμετοχή στην τήρηση του προτύπου, που απαιτεί από τους εργαζόμενους να επωμιστούν συγκεκριμένες ευθύνες και ρόλους
    8.  Συμβάλλει στον αίσθημα ασφάλειας του προσωπικου μέσω της βελτίωσης του περιβάλλοντος, της ασφάλειας και των συνθηκών εργασίας
    9.  Βελτιώνει την πληροφόρηση της διοίκησης. Η οργανωτική αναβάθμιση, τα σημεία ελέγχου και οι δαφώς καθορισμένες διαδικασίες έχουν σαν αποτέλεσμα την καλύτερη, πληρέστερη και έγκαιρη πληροφόρηση της διοίκησης.
    10. Ενθαρρύνει την εσωτερική επικοινωνία. Η εφαρμογή των διαδικασιών του προτύπου ανοίγει νεόυς και πιο αποτελεσματικούς διαύλους επικοινωνίας στην επιχείρηση.
    11. Επιτυγχάνει τη συνεχή βελτίωση της επιχείρησης. Η εφαρμογή του προτύπου με την εισαγωγή συστηματικοποιημένων διεργασιών και συστημάτων ελέγχου συμβάλλει στη βελτίωση της οργάνωσης και της συνολικής λειτουργίας της επιχείρησης

     

    ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

    1. Διαγνωστική Μελέτη – Αξιολόγηση. Σε αυτό το στάδιο αποτυπώνεται η υπάρχουσα κατάσταση και γίνεται ακριβής προσδιορισμός των υφιστάμενων μεθόδων και του τρόπου διαχείρισης των περιβαλλοντικών θεμάτων της εταιρείας Συγκεκριμένα διεξάγεται: α. Αρχική περιβαλλοντική επιθεώρηση και ανάλυση των χώρων της επιχείρησης, β. Καταγραφή των περιβαλλοντικών πλευρών και επιπτώσεων (θετικών και αρνητικών) των δραστηριοτήτων της επιχείρησης και εξέταση των υφιστάμενων διαδικασιών και πρακτικών περιβαλλοντικής διαχείρισης και των παρελθόντων συμβάντων, γ. Αξιολόγηση της υλικοτεχνικής υποδομής σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας και των διεθνών κανόνων περιβαλλοντικής διαχείρισης, δ. Αξιολόγηση της συμμόρφωσης των υφιστάμενων πρακτικών και διαδικασιών διαχείρισης και των αρχείων της επιχείρησης με τις απαιτήσεις του προτύπου

    2. Καθορισμός Περιβαλλοντικής Πολιτικής, Στόχων και Προγραμμάτων. Σε αυτό το στάδιο σε συνεργασία με τη Διοίκηση καθορίζονται σημαντικά έγγραφα του συστήματος. Ορίζεται η Περιβαλλοντική Πολιτική της επιχείρησης και οι στόχοι. που σχετίζονται με αυτή, στοιχεία που θα αποτελέσουν την βάση πάνω στην οποία θα οικοδομηθεί το σύστημα, και καθορίζεται η Οργανωτική Δομή εάν δεν υπάρχει

    3. Ανάπτυξη Διαδικασιών και Αρχείων – Αναθεώρηση Υφιστάμενων. Μέσω συνεντεύξεων με το προσωπικό καταγράφονται οι υπάρχουσες διαδικασίες, και γίνεται αναθεώρηση των υφιστάμενων διαδικασιών και αρχείων στις περιπτώσεις όπου υπάρχει απόκλιση από τις απαιτήσεις του προτύπου και εισαγωγή νέων στις περιπτώσεις όπου υπάρχει πλήρης έλλειψη. Οι διαδικασίες οριστικοποιούνται και εγκρίνονται από τη Διοίκηση. H ανάπτυξη διοικητικών διαδικασιών περιλαμβάνει την Ανάπτυξη Μέτρων Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (προσδιορισμός των βέλτιστων μέτρων διαχείρισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε συμφωνία με τις Νομοθετικές απαιτήσεις), την Ανάπτυξη Σχεδίων Έκτακτης Ανάγκης (προσδιορισμός των περιβαλλοντικών κινδύνων και ανάπτυξη πλάνων αντιμετώπισης) την Διαδικασία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Προσωπικού, την Διαδικασία Ελέγχου εγγράφων και αρχείων, Εσωτερικών Επιθεωρήσεων, Ανασκόπησης από την Διοίκηση κ.α.

    4. Εκπαίδευση Προσωπικού στις απαιτήσεις του συστήματος. Αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο στάδιο πρακτικής εφαρμογής του συστήματος και περιλαμβάνει την εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα όπως οι κανόνες ατομικής υγιεινής και ο ορθός χειρισμός των προϊόντων

    5. Εφαρμογή του συστήματος. Tο Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης εφαρμόζεται δοκιμαστικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Εφαρμόζονται στην πράξη όλες οι προβλεπόμενες από το σύστημα διαδικασίες και οδηγίες και αξιολογείται η καταλληλότητα και αποτελεσματικότητα τους ώστε να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές. Το στάδιο αυτό διαρκεί αρκετά μεγάλο διάστημα, προκειμένου να προκύψουν αντικειμενικά και ρεαλιστικά δεδομένα.

    6. Διεξαγωγή εσωτερικών επιθεωρήσεων ποιότητας. Γίνονται εσωτερικές επιθεωρήσεις για να εντοπιστεί ο βαθμός τήρησης όλων των αναγκαίων διαδικασιών και να καθοριστούν βελτιώσεις με βάση αυτές.

    7. Ανασκόπηση και τροποποίηση συστήματος αν κριθεί απαραίτητο.

    8. Επιθεώρηση και Πιστοποίηση συστήματος κατά τα πρότυπα ISO 14001:2004 / EMAS. Η επιθεώρηση πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης από ανεξάρτητο επιθεωρητή προερχόμενο από τον προεπιλεγμένο φορέα πιστοποίησης. Συνήθως διαρκεί μία μέρα και περιλαμβάνει αρχικά αξιολόγηση της συμμόρφωσης της επιχείρησης με τις νομοθετικές απαιτήσεις που αφορούν τις περιβαλλοντικές της πλευρές, αξιολόγηση του συστήματος διαχείρισης και αξιολόγηση της εφαρμογής του. Η πιστοποίηση της επιχείρησης γίνεται μόνο αν κατά την επιθεώρηση διαπιστωθεί πλήρης συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του επιλεγμένου προτύπου και περιλαμβάνει έκδοση του πιστοποιητικού και καταχώρηση της επιχείρησης στον κατάλογο πιστοποιημένων πελατών του φορέα πιστοποίησης. Το πιστοποιητικό ισχύει για τρία χρόνια, με ελέγχο κάθε χρόνο από επιθεωρητή του Φορέα Πιστοποίησης. Για μικρές επιχειρήσεις ο χρόνος ισχύς των πιστοποιητικών δύναται να επεκταθεί στα τέσσερα χρόνια με μία ενδιάμεση (στα δύο χρόνια) αξιολόγηση.

    9. Διορθωτικές ενέργειες μετά τη πιστοποίηση

    10.Παρακολούθηση – Συντήρηση Συστήματος Μετά την πιστοποίηση οι σύμβουλοι μας παρέχουν υποστήριξη στην επιχείρηση εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του συστήματος, την συντήρηση του και την συνεχή βελτίωση και επικαιροποίηση του.

     

    ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

    Οι υπηρεσίες οι οποίες θα λάβετε και θα περιλαμβάνονται στην προσφορά είναι:

    1. Μελέτη, ανάπτυξη και εφαρμογή Σύστηματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) ISO 14001:2004 ή Συστήματος Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου EMAS

    2. Υπηρεσίες συμβούλων σε κάθε βήμα της παραπάνω διαδικασίας από την σύνταξη και εφαρμογή του Συστήματος, μέχρι την πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα.

    3. Εσωτερική επιθεώρηση για την προετοιμασία των ετήσιων επιθεώρησεων κατά τα τρία έτη ισχύος του πιστοποιητικού διαχείρισης ποιότητας που θα λάβει η επιχείρηση σας.

    4. Εγκατάσταση ΣΠΔ προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις και ανάγκες της εταιρείας σας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία της.

    5. ΣΠΔ που θα καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της νομοθεσίας ή τις προϋποθέσεις ένταξης σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

     

    ΚΟΣΤΟΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

    Πολλές επιχειρήσεις θεωρούν ότι η πιστοποίηση με το πρότυπο ISO14001 και EMAS είναι μία δύσκολη υπόθεση γιατί συνδέεται με επενδύσεις δαπανηρές. Η αλήθεια είναι ότι οι (πιθανές) απαιτούμενες επενδύσεις συνδέονται μόνο με την κάλυψη των περιβαλλοντικών όρων που είναι συνδεδεμένοι με την άδεια λειτουργίας της κάθε επιχείρησης. Από εκεί και πέρα, η στοχοθέτηση και η επίτευξη των περιβαλλοντικών επιδόσεων πρωτίστως έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο για την επιχείρηση και δευτερευόντως πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απαίτηση του προτύπου.

    Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος ανάπτυξης, εγκατάστασης και πιστοποίησης επηρεάζεται από την πολυπλοκότητα των διαδικασιών της επιχείρησης που αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον, τον αριθμό των μονάδων που θα πιστοποιηθούν, τον αριθμό του προσωπικού, τη δέσμευση της επιχείρησης και τις παρεμβάσεις που τυχόν απαιτούνται για τη συμμόρφωση της υλικοτεχνικής υποδομής. Σύμφωνα με την εμπειρία μας, αν πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις που καλύπτουν τις νομοθετικές απαιτήσεις ο χρόνος κυμαίνεται από 1 έως 6 μήνες.

    Όσον αφορά στο κόστος, τα συγκεκριμένα πρότυπα έχουν πολύ μεγαλό εύρος κοστολόγησης, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε εταιρείας. Για το λόγο αυτό δεν είμαστε σε θέση να σας δώσουμε ενδεικτικές προσφορές στο παρόν έγγραφο. Σας συνιστούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας ώστε να συναντηθείτε με τους Συμβούλους μας προκειμένου να έχετε την καλύτερη δυνατή εκτίμηση τους κόστους και χρόνου εγκατάστασης του προτύπου για την δική σας επιχείρηση.

  • ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ HACCP & ISO 22000:2005

    HACCP / ISO 22000: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

    Σύστημα Υγιεινής και Ασφάλειας των Τροφίμων (ΣΥΑΤ) – HACCP

    Κάθε επιχείρηση που η δραστηριότητα της σχετίζεται με τρόφιμα είναι υποχρεωμένη από το νόμο να τηρεί Σύστημα Υγιεινής και Ασφάλειας των Τροφίμων (ΣΥΑΤ) με εργαλείο το HACCP. Ο ΕΦΕΤ έχει εκδώσει οδηγούς που βασίζονται στο πρότυπο αυτό για πολλές κατηγορίες σχετικών επιχειρήσεων.
    To πρότυπο Hazard Analysis and Critical Control Point (HACCP), στα Ελληνικά ‘Ανάλυση Κινδύνων και Κρίσιμων Σημείων Ελέγχου’, είναι μία συστηματική προσέγγιση η οποία βασίζεται στις αρχές του Codex Alimentarius (διεθνής Κώδικας Τροφίμων) και έχει στόχο τον προσδιορισμό των βασικών σημείων (Κρίσιμων Σημείων Ελέγχου) για την πρόληψη, περιορισμό ή εξάλειψη όλων των πιθανών φυσικών, χημικών και βιολογικών κινδύνων που δύναται να εμφανιστούν σε ένα τρόφιμο κατά την παραγωγική του διαδικασία. Εκδόθηκε από την επιτροπή του Codex Alimentarius και η εφαρμογή της θεσμοθετήθηκε με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 93/43/ΕΟΚ και ενσωματώθηκε στην την Ελληνική νομοθεσία. Αποτελείται από ένα σύνολο αρχών υγιεινής βασιζόμενο:

    – Στην ανάλυση και τον εντοπισμό των κινδύνων
    – Στην αξιολόγηση αυτών ως προς την κρισιμότητα τους
    – Στην καθιέρωση κρίσιμων σημείων ελέγχου
    – Στην θέσπιση κρίσιμων ορίων
    – Στον τεκμηριωμένο έλεγχο και την επαλήθευση των προληπτικών μέτρων

     

    ΙSO 22000:2005 – Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων (ΣΔΑΤ)

    Το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων (ΣΔΑΤ) κατά το πρότυπο ISO 22000 που εκπονήθηκε από το Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO) αντικαθιστά από τον Σεπτέμβριο του 2005 το Ελληνικό πρότυπο ΕΛΟΤ 1416, βάσει του Κανονισμού 852/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που αντικαθιστά την Οδηγία 93/43/ΕΟΚ. Είναι το πλέον το διαδεδομένο σύστημα διαχείρισης τροφίμων, περιλαμβάνει την έννοια του HACCP (Hazard Analysis & Critical Control Points), την ιχνηλασιμότητα και την εφαρμογή της σχετικής με το κάθε είδος τροφίμου νομοθεσίας, ενώ ο τρόπος σχεδίασής του το καθιστά συμβατό με άλλα πρότυπα συστημάτων διαχείρισης όπως τα ISO 9001 και ISO 14001, ώστε να είναι δυνατή η ενοποίηση διαφορετικών συστημάτων διαχείρισης σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης.
    Στοχεύει, μέσω της αναγνώρισης, αξιολόγησης και ανάλυσης όλων των σταδίων της διαδικασίας παραγωγής, στον αποτελεσματικό έλεγχο και πρόληψη όλων των πιθανών κινδύνων, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί ή να μειωθεί σε αποδεκτά επίπεδα η παρουσία τους. Είναι ένα πρότυπο που δρα προληπτικά και δεν εξετάζει ποιοτικά χαρακτηριστικά, αλλά εστιάζει στην ασφάλεια των τροφίμων και προϊόντων.
    Τo ISO 22000 μπορεί να εφαρμοστεί σε όλων των κατηγοριών τις επιχειρήσεις οι οποίες έμμεσα ή άμεσα εμπλέκονται στον ευρύτερο κύκλο παραγωγής και διάθεσης τροφίμων (παραγωγή, μεταποίηση, μεταφορά, αποθήκευση, λιανική πώληση, διάθεση). Αυτό σημαίνει πως πέραν των εργοστασίων και λοιπών επιχειρήσεων που χειρίζονται τρόφιμα, το συγκεκριμένο πρότυπο έχει εφαρμογή και σε άλλες εταιρείες εμπλεκόμενες στην αλυσίδα τροφίμων όπως παραγωγής ζωοτροφών, συστατικών και πρόσθετων, εξοπλισμού, υλικών συσκευασίας τροφίμων, παραγωγής καθαριστικών και απολυμαντικών, παροχής υπηρεσιών απεντομώσεων και μυοκτονιών και άλλες.
    Στην ουσία αποτελεί την εξέλιξη των αρχών HACCP καθιερώνοντας ως επιπλέον βασικά στοιχεία:
    – την ύπαρξη βασικών συνθηκών και δραστηριοτήτων για τη διατήρηση κατάλληλου υγιεινού περιβάλλοντος (προαπαιτούμενα)
    – την καθιέρωση διαδικασιών για την αποτελεσματική διαχείριση και επικαιροποίηση του συστήματος
    – την αποτελεσματική επικοινωνία των επιχειρήσεων στην αλυσίδα των τροφίμων με προμηθευτές, καταναλωτές, συμβούλους, αρμόδιες αρχές και κάθε οργανισμό που μπορεί να επηρεάζει το σύστημα διαχείρισης της επιχείρησης

    Ταιριάζει κυρίως στις επιχειρήσεις των προαναφερθέντων κλάδων που επιδιώκουν να εφαρμόσουν, πέραν των νομικών απαιτήσεων, ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας τροφίμων και να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης από Διαπιστευμένο Φορέα. Η πιστοποίηση δεν είναι υποχρεωτική για τις επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών, υποχρεωτική είναι η τήρηση του προβλεπόμενου νομοθετικού & κανονιστικού πλαισίου. Πολλές όμως επιχειρήσεις επιδιώκουν την πιστοποίηση είτε για να καλύψουν απαιτήσεις του πελατολογίου τους, είτε στα πλαίσια του επικοινωνιακού τους σχεδιασμού.

     

    ΟΦΕΛΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

    Τα οφέλη απο την πιστοποίηση σύμφωνα με τις αρχές Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας τροφίμων (ΣΔΑΤ) HACCP και ISO 22000:2005, προσαρμοσμένου σωστά στις ειδικές απαιτήσεις λειτουργίας μιας επιχείρησης, είναι τα εξής:

    ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    1.  Τεκμηριώνει στις αρχές τη συμμόρφωση με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία
    2.  Ελαχιστοποιεί το ρίσκο – Μειώνει τον κινδύνο αποζημιώσεων οφειλομένων σε παραβάσεις κώδικα τροφίμων κ.τ.λ
    3.  Ενισχύει άμεσα το αίσθημα ασφάλειας των πελατών και την εμπιστοσύνη στην εταιρεία ως προς τη δυνατότητα της να προστατεύσει την υγεία του καταναλωτή
    4.  Αποτελεί εργαλείο διαφήμισης-marketing αναγνωρισιμότητα του σήματος και του τί σημαίνει η εφαρμογή και πιστοποίηση HACCP & ISO 22000 παρέχει προστασία και ενίσχυση της επωνυμίας (brand name) και καλής φήμης της επιχείρησης
    5.  Εναρμονίζει την επιχείρηση με διεθνείς προδιαγραφές για δραστηριοποίηση στο εξωτερικό με πελάτες που απαιτούν υπηρεσίες και συστήματα πιστοποιημένα βάσει διεθνών προτύπων
    6.  Προσελκύει εταίρους και ανοίγει νέες αγορές. Η πιστοποίηση ποιότητας δημιουργεί ευκαιρίες για διείσδυση σε νεές και σε διεθνείς αγορές καθώς βελτιώνεται η εικόνα και η αξιοπιστία της επιχείρησης. Συμβάλλει στην ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων με πελάτες, προμηθευτές ή και επενδυτές
    7.  Δίνει δυνατότητα συμμετοχής σε δημόσιους ή ιδιωτικούς διαγωνισμούς και αναθέσεις στους οποίους σχετικά πιστοποιητικά περιλαμβάνονται στα απαιτούμενα δικαιολογητικά
    8.  Αναβαθμίζει το κύρος της επιχείρησης προς αρμόδιες αρχές, δανειστές, επενδυτές. Η πιστοποίηση εφαρμογής ISO 22000 αποτελεί απόδειξη ότι ο εκσυγχρονισμός και η χρηστή διαχείριση είναι μέρος του σχεδιασμόυ και της λειτουργίας της επιχείρησης, πράγμα που έχει άμεση αντανάκλαση στο κύρος που εμπνέει η επιχείρηση σε εξωτερικούς φορείς ενδιαφέροντος
    9.  Συμβάλλει στην δυναμική επικοινωνία με άλλους οργανισμούς στην αλυσίδα τροφίμων, τις αρμόδιες αρχές και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη
    10. Εξασφαλίζει αποτελεσματική διαχείριση Παραπόνων και Αναφορών Πελατών
    11. Ενισχύει τον κύκλο εργασιών μέσω της αύξησης των πωλήσεων και διεύρυνση της κερδοφορίας

     

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    1.  Εγκαθιστά ή Αναβαθμίζει την Πολιτική Ασφάλειας και Υγιεινής της Επιχείρησης
    2.  Περιορίζει τις απώλειες στο ελάχιστο εντοπίζοντας τα προβλήματα εγκαίρως. Με την εφαρμογή προληπτικών μέτρων μειώνεται το κόστος παραγωγής λόγω της μείωσης αστοχιών
    3.  Εξασφαλίζει ετοιμότητα της επιχείρησης στην αντιμετώπιση διατροφικών κρίσεων. Με τη διαρκή και οργανωμένη διαδικασία ελέγχου και εποπτείας των εργασιών η επιχείρηση είναι έτοιμη να αντιδράσει άμεσα και αποτελεσματικά σε ενδεχόμενη διατροφική κρίση.
    4.  Σταθεροποιεί και βελτιώνει την ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών. Η συνεχής αξιολόγηση και ο έλεγχος βάσει του προτύπου μειώνει τα σφάλματα και εντοπίζει λάθος πρακτικές σταθεροποιώντας την ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών ή και βελτιώνοντας την διαρκώς
    5.  Καθορίζει Προδιαγραφές – Διαμορφώνει ξεκάθαρες σχέσεις με Προμηθευτές
    6.  Μειώνει το κόστος παραγωγής. Η βελτιστοποίηση της διαχείρισης πόρων και χρόνου μέσω της συστηματικοποίησης αυξάνει την παραγωγικότητα και μειώνει το παραγωγικό κόστος.
    7.  Συμβάλλει στο αίσθημα ικανοποίησης και την ασφάλεια των εργαζομένων λόγω της καλύτερης οργάνωσης των διαδικασιών και των ρόλων και της ανάληψης ευθυνών
    8.  Βελτιώνει την πληροφόρηση της διοίκησης. Η οργανωτική αναβάθμιση, τα σημεία ελέγχου και οι δαφώς καθορισμένες διαδικασίες έχουν σαν αποτέλεσμα την καλύτερη, πληρέστερη και έγκαιρη πληροφόρηση της διοίκησης.
    9.  Ενθαρρύνει την εσωτερική επικοινωνία. Η εφαρμογή των διαδικασιών του προτύπου ανοίγει νεόυς και πιο αποτελεσματικούς διαύλους επικοινωνίας στην επιχείρηση.
    10. Επιτυγχάνει τη συνεχή βελτίωση της επιχείρησης. Βελτίωση της συνολικής λειτουργίας της επιχείρησης με την εισαγωγή σαφών και τεκμηριωμένων διαδικασιών και οδηγιών εργασίας.
    11. Μειώνει τις απώλειες τεχνογνωσίας λόγω της καλύτερης οργάνωσης και ενδοεταιρικής πληροφόρησης και της εκπαίδευσης-συμμετοχής του προσωπικού

     

    ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

    1.  Διαγνωστική Μελέτη – Αξιολόγηση. Σε αυτό το στάδιο αποτυπώνεται η υπάρχουσα κατάσταση και εντοπίζονται αδυναμίες και σημεία βελτίωσης. Συγκεκριμένα διεξάγεται: α. Επιθεώρηση εγκαταστάσεων και υποδομών, όπου εντοπίζονται αδυναμίες και σημεία βελτίωσης της υπάρχουσας κατάστασης υποδομών και πρακτικών, β. Αξιολόγηση της υλικοτεχνικής υποδομής σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας και των διεθνών κανόνων ασφαλείας των τροφίμων, γ. Αξιολόγηση της συμμόρφωσης των υφιστάμενων πρακτικών και διαδικασιών διαχείρισης και των αρχείων της επιχείρησης με τις απαιτήσεις του προτύπου.

    2. Καθορισμός Πολιτικής Ασφάλειας και Υγιεινής της Εταιρείας, Στόχων και Οργανωτικής Δομής Σε αυτό το στάδιο σε συνεργασία με τη Διοίκηση καθορίζονται σημαντικά έγγραφα του συστήματος. Ορίζεται η Πολιτική Ασφάλειας τροφίμων της επιχείρησης, οι δείκτες και οι στόχοι. που σχετίζονται με αυτή, στοιχεία που θα αποτελέσουν την βάση πάνω στην οποία θα οικοδομηθεί το σύστημα, και καθορίζεται η Οργανωτική Δομή εάν δεν υπάρχει

    3. Δημιουργία Ομάδας Ασφάλειας Τροφίμων. Σχηματίζεται η Ομάδα Ασφάλειας Τροφίμων, στην οποία ένα τουλάχιστον μέλος έχει γνώσεις στην επιστήμη των τροφίμων.

    4. Ανάπτυξη Διαδικασιών και Αρχείων – Αναθεώρηση Υφιστάμενων. Μέσω συνεντεύξεων με το προσωπικό καταγράφονται οι υπάρχουσες διαδικασίες, και γίνεται αναθεώρηση των υφιστάμενων διαδικασιών και αρχείων στις περιπτώσεις όπου υπάρχει απόκλιση από τις απαιτήσεις του προτύπου και εισαγωγή νέων στις περιπτώσεις όπου υπάρχει πλήρης έλλειψη. Οι διαδικασίες οριστικοποιούνται και εγκρίνονται από τη Διοίκηση. Συγκεκριμένα διεξάγεται: α. Περιγραφή των πρώτων υλών, των συστατικών και των υλικών σε επαφή με τα τρόφιμα, β. Δημιουργία προδιαγραφών όλων των πρώτων και των βοηθητικών υλών και των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται, γ. Σχεδιασμός Διαγράμματος Ροής το οποίο περιλαμβάνει όλα τα στάδια παραγωγής,δ. Επιβεβαίωση Διαγράμματος Ροής κατά τη διαδικασία παραγωγής, ε. Προσδιορισμός CCP΄s (Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου) και OPRP’s (Λειτουργικά Προαπαιτούμενα Προγράμματα), στ. Καθορισμός κρίσιμων ορίων για κάθε CCP, ζ. Εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης των CCPs και OPRPs, η. Καθιέρωση διορθωτικών ενεργειών που υλοποιούνται σε περίπτωση που τα συστήματα παρακολούθησης δείχνουν ότι ένα συγκεκριμένο CCP ή OPRP βρίσκεται εκτός ελέγχου, θ. Προσδιορισμός των διαδικασιών επαλήθευσης και επικύρωσης του συστήματος, ι. Εγκατάσταση ενός αποτελεσματικού συστήματος αρχειοθέτησης και καταγραφή, ικ. Σύνταξη οδηγιών, εντύπων, προδιαγραφών, π.χ. Φακέλων Υποστήριξης (προσωπικού, νερού, μυοκτονιών και καθαρισμών) και Αρχείων Εφαρμογής, για την υγιεινή του προσωπικού, τις πρακτικές ορθής υγιεινής (GMP) και την εφαρμογή του συστήματος HACCP

    5. Εκπαίδευση Προσωπικού στις απαιτήσεις του συστήματος. Αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο στάδιο πρακτικής εφαρμογής του συστήματος και περιλαμβάνει την εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα όπως οι κανόνες ατομικής υγιεινής και ο ορθός χειρισμός των προϊόντων

    6. Εφαρμογή του συστήματος. Tο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας εφαρμόζεται δοκιμαστικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Εφαρμόζονται στην πράξη όλες οι προβλεπόμενες από το σύστημα διαδικασίες και οδηγίες και αξιολογείται η καταλληλότητα και αποτελεσματικότητα τους ώστε να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές. Το στάδιο αυτό διαρκεί αρκετά μεγάλο διάστημα, προκειμένου να προκύψουν αντικειμενικά και ρεαλιστικά δεδομένα.

    7. Διεξαγωγή εσωτερικών επιθεωρήσεων ποιότητας. Γίνονται εσωτερικές επιθεωρήσεις για να εντοπιστεί ο βαθμός τήρησης όλων των αναγκαίων διαδικασιών και να καθοριστούν βελτιώσεις με βάση αυτές.

    8. Ανασκόπηση και τροποποίηση συστήματος αν κριθεί απαραίτητο.

    9. Επιθεώρηση και Πιστοποίηση συστήματος κατά τα πρότυπα HACCP / ISO 22000:2005. Η επιθεώρηση πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης από ανεξάρτητο επιθεωρητή προερχόμενο από τον προεπιλεγμένο φορέα πιστοποίησης. Συνήθως διαρκεί μία μέρα και περιλαμβάνει αρχικά αξιολόγηση της συμμόρφωσης της επιχείρησης με τις νομοθετικές απαιτήσεις που αφορούν την ασφάλεια των προϊόντων της, αξιολόγηση της υλικοτεχνικής υποδομής και αξιολόγηση του συστήματος διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων.
    Η πιστοποίηση της επιχείρησης γίνεται μόνο αν κατά την επιθεώρηση διαπιστωθεί πλήρης συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του επιλεγμένου προτύπου και περιλαμβάνει έκδοση του πιστοποιητικού και καταχώρηση της επιχείρησης στον κατάλογο πιστοποιημένων πελατών του φορέα πιστοποίησης. Το πιστοποιητικό ισχύει για τρία χρόνια, με ελέγχο κάθε χρόνο από επιθεωρητή του Φορέα Πιστοποίησης .

    10. Διορθωτικές ενέργειες μετά τη πιστοποίηση

    11. Παρακολούθηση –Συντήρηση Συστήματος Μετά την πιστοποίηση οι σύμβουλοι μας παρέχουν υποστήριξη στην επιχείρηση εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του συστήματος, την συντήρηση του και την συνεχή βελτίωση και επικαιροποίηση του.

     

    ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

    Οι υπηρεσίες οι οποίες θα λάβετε και θα περιλαμβάνονται στην προσφορά είναι:

    1. Μελέτη, ανάπτυξη και εφαρμογή Σύστηματος Υγιεινής και Ασφάλειας των Τροφίμων (ΣΥΑΤ) – HACCP ή Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων (ΣΔΑΤ) – ΙSO 22000:2005

    2. Υπηρεσίες συμβούλων σε κάθε βήμα της παραπάνω διαδικασίας από την σύνταξη και εφαρμογή του Συστήματος, μέχρι την πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα.

    3. Εσωτερική επιθεώρηση για την προετοιμασία των ετήσιων επιθεώρησεων κατά τα τρία έτη ισχύος του πιστοποιητικού διαχείρισης ποιότητας που θα λάβει η επιχείρηση σας.

    4. Εγκατάσταση ΣΥΑΤ ή ΣΔΑΤ προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις και ανάγκες της εταιρείας σας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία της.

    5. ΣΥΑΤ/ΣΔΑΤ που θα καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της νομοθεσίας ή τις προϋποθέσεις ένταξης σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

     

    ΚΟΣΤΟΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

    Το Κόστος και ο χρόνος που απαιτείται για την ανάπτυξη και πιστοποίηση του συστήματος εξαρτάται από το επίπεδο οργάνωσης, το μέγεθος,την πολυπλοκότητα των διεργασιών της επιχείρησης, το βαθμό συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, τον αριθμό του προσωπικού, τη δέσμευση της επιχείρησης και βέβαια την κατάσταση της υλικοτεχνικής υποδομής της. Είναι εξαιρετικά σημαντικό το κατά πόσο η διοίκηση διαθέτει μια κουλτούρα ποιότητας αλλά και είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε αλλαγές. Σημαντική είναι ακόμα η δυνατότητα της να «εμπνεύσει» την κουλτούρα αυτή στους εργαζόμενους της. Επίσης εάν η επιχείρηση εφαρμόζει ήδη κάποιο πρότυπο ή ενδιαφέρεται να εγκαταστήσει ταυτόχρονα ένα ‘πακέτο’ συστημάτων διαχείρισης η προσφορά μας θα είναι πολύ καλύτερη.

    Σύμφωνα με την εμπειρία μας για μικρές επιχειρήσεις με μικρό αριθμό ατόμων, απλές διεργασίες διαχείρισης των τροφίμων, που δεν απαιτούν σημαντικές αλλαγές στην υλικοτεχνική υποδομή, ο χρόνος κυμαίνεται από 1 εβδομάδα έως 2 μήνες για HACCP και 1 έως 6 μήνες για ISO 22000:2005.
    Σε κάθε περίπτωση σας συνιστούμε να συναντηθείτε με τους Συμβούλους μας ώστε να έχετε την καλύτερη δυνατή εκτίμηση τους κόστους και χρόνου εγκατάστασης του προτύπου.

  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

    ADD_CONTENT_HERE
  • ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

    ADD_CONTENT_HERE

WasteEnergy A.E.
Αγίας Μαρίνας 25
45 221 Ιωάννινα, Ελλάδα
Τηλ.: 2651 303 753
Φαξ.: 2651 306 109
Α.Φ.Μ. 997.535.982
IBAN EUR: GR86 0140 7700 7700 0200 2015 288
BIC: CRBAGRAA

STUDCER